Nyomja meg az Enter billentyűt a kereséshez!

hangyaPASS filmvetítés – Vagyunk, akik vagyunk (We are what we are)

2011. jún. 21. - 20:00

Országos mozibérlet


6 film / 6 esemény, a bérlet átruházható


magyarhangya

Európában elsőként Magyarországon indul el az az új típusú, közösségi alapú filmforgalmazási modell, melyet a magyarhangya mozgalom dolgozott ki. A mozgalom célja a fenntartható, közösség alapú modell meghonosítása, melynek része egy új típusú mozibérlet-rendszer, a hangyaPASS. A film- és kultúraterjesztési modellek válsága nem csupán a zeneipart és a filmipart érinti kínosan. Az állami támogatások rendszere összeomlott. A patinás mozik a bezárást fontolgatják. A független filmforgalmazók ellehetetlenültek. Az érzékelhető problémákra válaszul a magyarhangya mozgalom egy 6 film megtekintésére jogosító mozibérlet-rendszert dolgozott ki. A hangyaPASS célközönsége a 20-35 éves korosztály. A 6 vadonatúj, huszonéveseknek szóló, fesztiválnyertes film Magyarországon még nem került bemutatásra. A bérletrendszert közösségi alapokon forgalmazzák. A filmeket egyetlen alkalommal lehet megtekinteni az ország közel 20 városában, egy időben (a mozik listája ITT olvasható). A filmek előtt a magyarhangya bemutatja annak a 18 filmnek a trailerét, melyek közül a közönség megszavazhatja a következő 6 filmet, melyeket az év második felében mutat be hasonló rendszerben a magyarhangya. „Szeretnénk egy olyan modellt meghonosítani, ahol a közönség nem csupán passzív befogadója, hanem aktív alakítója is a mozik programjának” – nyilatkozta Donáth Péter, a mozgalom vezetője. A filmek bemutatóit exkluzív események kísérik. „A hangyaPASS egy olyan modell, ami fenntartható és elég rugalmas ahhoz, hogy pozitív példaként szolgáljon a jelenlegi filmforgalmazói modelleknek” – tette hozzá Donáth Péter. A hangyaPASS bérlet bevezetését a Mozdulj meg a mozidért! kampány kíséri. A kampány célja, hogy felrázza a gazdasági és állami szférát, hogy a kultúra támogatása és finanszírozása sokkal egyszerűbb eszközökkel is megoldható, mint az eddigi bonyolult finanszírozási rendszerek. Az olcsóbb bérletárak érdekében lokális szponzorációs kampányt hirdet a magyarhangya, melynek keretében helyi cégek és szervezetek támogathatják saját városuk moziközönségét és kulturális rendezvénysorozatát. A hangyaPASS mozibérlet május 3-án mutatkozott be a Corvin-közben, ahol egy fényfestés keretében bemutattuk a forgalmazott filmeket. Az értékesítést elsősorban online, a magyarhangya.hu és a hivatalos magyarhangya Facebook-oldalon kívánja képviselni a mozgalom, melynek aktív együttműködő partnere a Daazo.com rövidfilm portál és a VJ Centrum kreatív műhely.

  • Június 21.: Vagyunk, akik vagyunk (We are what we are), mexikói dráma, 90 perc, rendezte: Jorge Michel Grau.





Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .