Nyomja meg az Enter billentyűt a kereséshez!

Város az autón túl: Budapest-alternatívák

2011. jan. 28. - 10:00

1056 Budapest


Budapesti Városvédő Egyesület, Kossuth Lajos utca 14-16.


Budapest-alternatívák

  • 2011. január 20. – 2011. március 11.

Milyennek képzeljük Budapestet 20 év múlva? Vajon városunk élhetőbb lesz-e, mint most vagy zsúfoltabb, kaotikusabb és piszkosabb? Hogyan lehetne fenntartható a budapesti közlekedés és mitől lesznek szerethetők Budapest utcái?

A Budapesti Városvédő Egyesület kiállítása több szakmai és civil szervezet együttműködésével (Magyar Közlekedési Klub, Levegő Munkacsoport, Magyar Kerékpáros Klub, MOME Formatervező Szak, Studio Metropolitana, Zöld Fiatalok, Regionális Környezetvédelmi Központ, Magyar Közlekedési Múzeum) jött létre. A témája: milyen lenne, illetve milyen lesz Budapest, amikor nem csak az autóforgalom alakítja a városi tereket, hanem környezet- és emberbarát közlekedési rendszerek működnek benne. Az alternatív közlekedési eszközöktől a kerékpáros nagyvárosi infrastruktúra 21. századi vízióján át a város fenntartható jövőjéig megfogalmazódnak koncepciók, kis ötletek és nagyszabású elképzelések. A múltból éppúgy merít az anyag, mint a jövő számára készült tervekből.

A kiállítás statisztikai adatokkal támasztja alá, milyen kárt okoz a városszövetben és az emberi környezetben az autók primátusa. Terveket, modelleket és már megvalósult projekteket mutat be nagy sikerű hazai és európai autómentes városi akciókról, fenntartható közlekedési eszközökről, fiatal tervezők, egyetemi hallgatók, civil és szakmai kutatóközpontok elképzeléseit vonultatja fel. A kiállítás fókusztémái:

  • emberközeli gyalogos felületek; a városi séta kiemelt jelentősége,
  • a kerékpáros közlekedés szükséges infrastruktúrája,
  • a dunai hajóközlekedés esélyei, kapcsolódva a Duna stratégiában és az EU ún. Fehér Könyvében megfogalmazott fenntartható közlekedés irányelveihez,
  • a városi levegő minőségének változása.


Az ötleteket felvonultató tárlaton a távoli jövőnek tervezett innovatív közlekedési rendszer (Keszei István 2010-es formatervezői diplomamunkája, a Sync), a 2002 óta nagy sikerrel működő Budapesti Autómentes Nap, a Szociális Bringa Projekt (Zöld Fiatalok) és a dunai tömegközlekedésre tervezett Duna Express hajójárat hajótípusa és kikötő-terve, a budapesti Rákóczi útnak a Studio Metropolitana által javasolt átalakítása is szerepel. De lesz áramfejlesztő kerékpár, a levegő szennyeződését jelző plüsspatkányok, sőt egy tematikus olvasópolc is a fenntartható városi közlekedésről. A kiállításon civilek és szakmabeliek, közlekedéssel és formatervezéssel foglalkozó budapestiek mutatják be, hogyan képzelik a holnap Budapestjét.






Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .