Tegnap hajnalban valósult meg a zenei világ legjelentéktelenebb díjátadója, a Billboard Music Awards. Tudjátok, ezek azok a díjak amikhez képest a Grammyk minimum egy Nobelnek tűnnek.
Adele vitt szinte mindent (a popszakma foggal-körömmel ragaszkodik Adele-hez, nagyon szépen felépítették neki az igazi művész imidzset), amit pedig nem ő zsebelt be, azt Justin Bieber és a The Weeknd nyerte. Hogy saját lelkünket megnyugtassuk, e heti zenés összeállításunkhoz összeszedtük az utóbbi néhány toplista színfoltjait, vagyis azokat a dalokat, amelyek a kritikusok szerint is megállták a helyüket, miattuk pedig – még ha egy kis időre is – a rádiókból igazi zenészek által alkotott muzsika szólt.
A legjobb rap albumért járó díjra jelölték Kendrick Lamar TPAB-ját, Dr. Dre Comptonját, de valamiért ezt a díjat Meek Mill legújabb agyatlan trapalbuma kapta. A One Direction nyerte a legjobb együttes díját úgy, hogy a Rolling Stones is jelölve volt. A helyzet az, hogy az idei esemény kapcsán még ezer hasonló anomália van, ezen a linken ti is megnézhetitek a győztesek listáját. De tekintsünk most kicsit vissza! Töredelmesen bevallom, hogy általában vállalom a fülrák veszélyét, és heti rendszerességgel igyekszem követni a Billboard Hot 100-et, mert néha kitűnő dalok is felcsendülnek a Justin Bieber, Flo Rida és Taylor Swift által uralt világban.
CeeLo Green Fuck You-ja 2010-ben a második helyig futott a Billboardon. Az atlantai Grammy-díjas zenész, dalszerző, előadóművész, rapper és zenei producer egyébként a Gnarls Barkleyban énekel, és egyszer már megjelent a listán a Crazyvel. A banda másik tagjának, Danger Mouse-nak a keze benne van minden második dalban, amit valaha hallottál. Imádjuk a hét kezdetét, úgyhogy induljon listánk most a szelíd című Fuck You-val!
Összeállításunk következő szereplője nyolc hétig volt harmadik a HOT 100-en. A Foster The People-ös srácok a hirtelen jött siker után megtehették volna, hogy „poposodnak”, elkezdik utánozni a Maroon 5-ot, majd gazdag és csillogó karriert futnak be, ehhez képest a második albumuk, a Supermodel még az előzőnél is — megengedem, hogy pofán üssetek ezért, de — alterebb lett. Indie-vel folytatjuk tehát, jöjjön a zavaros és téveszmés kiindulópontból megírt Pumped Up Kids!
A következő dal refrénjét tuti, hogy te is üvöltötted már részegen. A dal szerzője anno hetekig uralta a toplistákat, azóta viszont annyira eltűnt, hogy a Wikipédia-oldala jövőidőben beszél a 2012-es turnéjáról. Egyébként tavaly kiadott egy tök jó lemezt a The Basics-szel. Gotye-ról beszélünk, akinek a Somebody That I Used To Know című klasszikusa kihagyhatatlan egy ilyen tematikájú gyűjtésből, úgyhogy fület rá!
Figyelem, szubiektív fanboykodás következik: a Daft Punk Random Access Memoriese az utóbbi tizenöt év legélvezhetőbb albuma szerintem, a Get Lucky (ft. Pharrell Williams, Nile Rodgers) pedig a legjobb dal ezen a listán. A Daft Punk Grammyt is nyert ezzel a lemezzel, és soha nem volt még ennyire megérdemelt egy díj a könnyűzenében. Küldjük mindenkinek, aki szereti!
Lorde zenéjét az akkor még kilencéves kishúgomtól hallottam először. Még mindig az a véleményem, hogy ő Lana del Rey és Taylor Swift tökéletes ötvözete. Az új albumán már lassan két éve dolgozik, de még mindig nem tudja, mikor lesz kész. Mi már tűkön ülve várjuk. Addig is szeressétek velünk a Royals-t!
A listát Mark Ronson Uptown Funkjával zárjuk. Hihetetlen, de a dal tizennégy hétig vezette a Billboard HOT 100-et. Nagyon drukkoltam, hogy döntse meg Mariah Carey rekordját, aki 1995-ben a One Sweet Day című számmal tizenhat hétig volt első, de közben Paul Walker virtuális reinkarnációjával kijött a Halálos Iramban nekrofil epizódja, és Wiz Kalifa főcímdala három és fél hónap után maga alá temette az év partydzsemjét.
Sajnos azóta nem igazán találtunk kiemelkedően jó dalokat a Billboard listáján. Taylor Swift 1989-ja, Justin Bieber köztudatba való visszatérése és Adele 25-ja között nehéz érvényesülni. CeeLo-nak, a Foster The People-nek és Gotye-nek is csak azért sikerült ilyen jó helyre kerülni, mert abban az időben a popzenének épp elege lett Pitbullból és a partyzenéből, és teret tudott adni kevésbé ismert művészeknek is. Jelenleg viszont — ahogy a győztesek listája is mutatja — a mainstream popszakma újra megmondja az embereknek, hogy mit hallgassanak.
Fejléckép: partynews.hu