Cserkúthy Hanna divattervező még csak 25 éves, de két hónap alatt már másodszor került be egy általa tervezett kreáció a divatvilág Bibliájának számító brit Vogue-ba. Ráadásul a fiatal magyar tervező április elején részt vehet a Roma Fashion Weeken, majd április végén a magyar közönségnek mutatja be elsőként az ELLE Fashion Show keretében a jövő évi őszi-téli kollekcióját.
Cserkúthy Hanna másfél éve hozta létre saját márkáját, a Whispering Windet, amit tavaly októberben az Instagramon szúrt ki a brit Vogue, és megkereste a tervezőt, hogy szerepeljen a januári lapszámban az egyik ruhája. Ilyen álomszerűen indult a nemzetközi karrier, és ezt a jellegét azóta is megőrizte Hanna diadalmenete: az ezen a héten az újságos standokhoz kerülő British Vogue márciusi számában újabb ruhája fog szerepelni, az előző alkalomhoz hasonlóan a Designer Profile rovatban, ami még be nem futott, tehetséges fiatal tervezők munkáit mutatja be. A kollekciót, melybe a mostani darab is tartozik, Debreczeni Zita fotózta.
Hanna hamarosan újabb lépést tesz a nemzetközi divatvilág meghódítása felé: nemrég lehetőséget kapott, hogy szerepelhessen az áprilisi Roma Fashion Weeken. Az olasz-orosz szervezésű divathéten a gyerekkora óta a tengeri élővilágért rajongó Hanna a 2017-es tavaszi-nyári kollekcióját mutatja be, amit a legyezőkorallok kecses vonalai inspiráltak. Kézzel festett anyagok és kézi díszítés jellemzi a ruhákat, anyaghasználatát tekintve az elasztikus pamut-szatén és a selyem dominál a fehér-barack-tearózsaszín ruhákon. A Roma Fashion Weeket óriási lehetőségnek tartja a fiatal tervező. „Az olasz divat és életérzés nagyon közel áll hozzám, és azt gondolom, hogy a ruháimra lenne kereslet Olaszországban. Remélem, hogy a római divathét hoz új lehetőségeket, és tudok nyitni az olasz piac felé” – mondja.
A magyar divatrajongók körében is kezd ismertté válni a Whispering Wind. Hannának az utóbbi időben egyre több megkeresése van, az elmúlt hetekben többek között Tatár Csilla ruháján dolgozott intenzíven, amit az MTVA műsorvezetője A Dal című tehetségkutató műsor döntőjében viselt.
Hanna 2017 A/W őszi-téli kollekcióját elsőként Magyarországon, az áprilisi Elle Fashion Show-n mutatja be a magyar közönségnek, aminek a tervező nagyon örül: „A fashion show idei témája a jövő, és ezáltal mint fiatal, feltörekvő tervező esélyt kaptam a megjelenésre, amiért nagyon hálás vagyok, mert óriási lehetőségnek tartom, hogy részt vehetek az egyik legnevesebb magyar divatbemutatón, ezáltal itthon még szélesebb közönség ismerheti meg a ruháimat, ami nagyon fontos számomra. A közeljövőben szeretnék budapesti pop-up store-okban is megjelenni, és azt remélem, hogy ebben segíthet ez a lehetőség” – mondja Hanna.
A Whispering Wind márkát a határozott, letisztult és nőies stílus, a kényelem és a könnyű variálhatóság jellemzi. Hanna szívesen használ lágy bőrt, finom csipkét, könnyű tüllt, és a selyem is sok ruhájának alkotóeleme. A pécsi lány az ELTE germanisztika szakát hagyta ott – a családja rosszalló véleménye és minden észérv ellenére –, hogy álmát megvalósítva divattervező legyen. A Forrai Magániskola divat- és stílustervező szakán tanult, ez idő alatt több helyen dolgozott, ám a legbüszkébb a Dalaarnánál töltött négy hónapra. Saját márkáját egyedül építi testvére, Cserkúthy András segítségével, aki menedzserként egyengeti vállalkozását, különösen a márkaépítésben támogatja testvérét.