Számos reklám készítése során inspirálódnak szépművészeti alkotásokból, aminek izgalmas eredményei születhetnek. Az Ogilvy Chicago reklámügynökség például a cipőápolással foglalkozó Kiwi cég számára készített egy játékos kampányt: néhány ismert műalkotást kiegészítettek, s azok szereplőit deréktől lefelé is megfestették.
A kész anyag olyan jól sikerült, hogy a Cannes Lions Grand Prix nyertesei közé kerültek vele.
Az Ogilvy fontosnak tartja, hogy az egyéni ötletek, a fogyasztói szokások megismerése és az inspirációk megléte alakítsák az ügynökség tevékenységét, s ezt a vonalat követve gyakran csempésznek művészeti elemeket a megálmodott dizájnokba. Ez jelent meg a Portraits Completed kampányukban is, amellyel díjat nyertek Cannes-ban.
A kampányban a Kiwi cipőfényezőjét reklámozzák, a kortárs szemlélet és a klasszikussá vált vizuális formanyelvek találkoznak eben az ötletben. Mivel a kiválasztott festmények több művészettörténeti irányzathoz kötődnek, a megfestett cipők stílusai és a trendek is széles skálán mozognak. Olyan alkotók festményeit egészítették ki többek között, mint Cezanne, van Gogh, Matisse, Rembrandt vagy Da Vinci.
Az idén június 17. és 24. között megrendezett 64. International Festival of Creativity több díját is elnyerte a kampány Cannes-ban, Print & Publishing kategóriában arany és a bronz Oroszlánnal (Gold Lion Campaign és Bronze Lion Campaign) is elismerték, ez is bizonyítja, hogy a reklámszakma és a művészet tökéletes párosítás lehet.
Az Ogilvy a különleges alkotásokból egy kiállítást is létrehozott, amelyen tréfás hanganyagot hallgatva haladhat végig az érdeklődő. Persze művészettörténeti érdekességek is elhangzanak a felvételeken, és a Kiwi márkát is jól beillesztették a narratívába.
Forrás: My Modern Met, borítókép: AdWeek