Pablo Larraín filmjével, az El Clubbal indult tavaly a Cinema Niche, a vetítéssorozat, amely azt tűzte ki célul, hogy segít az óriási zajban felhívni a figyelmet azokra a filmekre, amiket kár volna kihagyni. A filmklub a kínai A Touch of Sin (Egy kis bűn) című drámával folytatódik, amelyet két alkalommal, február 3-án és 4-én (vasárnap és hétfőn) a Bem Moziban nézhetnek meg a filmszeretők.
A kortárs kínai film egyik legfontosabb alkotója, Jia Zhangke társadalomkritikus, markánsan egyedi hangvételű műve 2013-ban elnyerte Cannes-ban a legjobb forgatókönyv díját. A film a kínai társadalom keresztmetszetét szövi egybe az ország négy sarkából (és négy bűnügyi hírből) kiindulva. Egy olyan világról szól, ahol a kisemmizetteknek nincs más választása, mint erővel ellenszegülni az elnyomásnak.
Zhangke filmje egy hátborzongató nyomozás a kínai gazdasági csoda sötét oldaláról és annak brutális hatásáról a hierarchia alján élőkre.
„Én nem az erőszakról csináltam filmet, hanem arról a társadalmi környezetről, amelyből az fakad.” – mondta Jia Zhangke az Electric Sheep Magazinnak. A társadalmi ranglétrán belüli óriási különbségek és a tradíciókból kinövő féktelen fejlődés gerjesztette feszültségek világának, röviden a modern Kínának az egyik legelismertebb mesélője Jia Zhangke. Cannes-i és velencei fesztiválkedvenc filmjeit (Csendélet, Ősi folyók) legtöbbször egyéni esztétikai minőségükért és a periférián élők beható ismeretéért szokták dicsérni.
Az Egy kis bűn az életmű egyik legsokrétűbb munkája, amely a szervezők szerint megkívánta, hogy eredeti kópián lehessen látni Budapesten is.
A hiánypótló Cinema Niche egy rendszeres időközönként jelentkező vetítéssorozat, aminek keretein belül itthoni mozikban korábban be nem mutatott filmeket lehet megnézni nagyvásznon, magyar felirattal. A szervezők céja egy filmszerető közösség kialakítása, amelynek tagjai folyamatosan gyűjthetik, ajánlhatják a fesztiválokon látott izgalmas kortárs filmeket, megkerülhetetlen nagymesterek és egyéni látásmóddal rendelkező új alkotók munkáit egyaránt.