Nyomja meg az Enter billentyűt a kereséshez!

Csodalabor a Veres Pálné utcában

A wonderLAB design bolt sajátos stratégiája

A wonderLAB kiemelkedik a hazai design store-ok végeláthatatlan sorából, mely annak köszönhető, hogy az alapítók különleges érzékkel tapintottak rá a magyar divatvilág érzékeny pontjának nevezett ár-érték arányra, és tették elérhetővé a termékeket minden érdeklődő számára.

A merész álom mára kinőtte magát az Izabella utcából, pedig még csak két éve kezdte el egy testvérpár, Marillai Évi és Ildikó a labort, a különleges üzlet jelenleg a Veres Pálné utcánál található.

Hazánk szűk piacán egy új, ismeretlen márkával érvényesülni nagyon nehéz, ennek tudatában hozták létre a lányok 2012-ben az először műhelyként funkcionáló üzletet. Mivel mindketten, Évi és Ildikó is foglalkoztak ékszer- és ékszertartó készítéssel, szerettek volna egy helyet, ami több tervezőt, alkotót fog össze, a közös munka és a kapcsolatépítés reményében. A kezdeti segítőik Arany Saci és Virág voltak, velük álmodták meg a műhelyt. A wonderLAB műhely először tíz designernek adott otthont, azonban hamar híre ment a törekvésnek, és ekkor a lányok úgy döntöttek, háttérbe szorítják saját kollekcióterveiket, és nyitnak egy olyan üzletet, ami maximálisan a tervezők támogatását szolgálja.

Marketinges háttérrel érkeztek a piacra, mindketten tanultak és dolgoztak is a szakmában. Különlegeset, egyedülállót szerettek volna létrehozni, olyat, ami egyaránt jó a tervezőknek és a vásárlóknak. Így született meg a labor ötlete, ami elhagyta a műhely amatőr jellegét és vált egy csapásra profi branddé. A működésük kulcsa egyszerű: a táskákat, cipőket, ékszereket, ruhákat tervezői áron (anyagköltség stb.) értékesítik, tehát tulajdonképpen nincs rajta hasznuk. Ezáltal rengeteg tervezőt segítenek abban, hogy megfelelő áron adják el a termékeiket, megóvva őket a sokszor 100-150%-os haszon megfizetésétől. Ez a módszer arra is kiváló, hogy a tervezőket megismertesse az érték fogalmával, melyik terméket mennyi pénzért lehet a piacra dobni, a lányok ebben is segítséget nyújtanak a designereknek. Ugyancsak előnyös ez a vásárlónak, mert sokkal olcsóbban jut egy-egy magyar kéz varrta, készítette designer termékhez. De talán a leginkább a hazai piacot segítik ezzel a lányok: a kezdeményezés hatására egyre többen érdeklődnek a magyar tervezők termékei iránt, így egy-egy kollekció szélesebb körben terjedhet el anélkül, hogy mondjuk egy darabért a fél fizetését hagyná ott a vásárló.

A kezdetek kezdetén nagyjából tíz tervezővel tartották napi szinten a kapcsolatot, felmérték a személyes igényeket, menedzselték, segítették a designerek munkáját. Ez egyre bonyolultabbnak bizonyult, egyre többen keresték fel őket azzal, hogy szeretnék saját termékeiket is a wonderLAB polcain látni, ezért Évi és Ildikó úgy döntöttek, bővítik profiljukat. Átköltöztek egy utcafrontú üzlethelyiségbe, felújították a Veres Pálné utcai helyet, aminek köszönhetően jelenleg már több mint harminc tervező termékei találhatók meg náluk.

Fontosnak tartják, hogy az újonnan érkező márka illeszkedjen a termékpalettába, valamint ne ütközzön más brandekkel az új termék. Ezután egy féléves szerződést kötnek a tervezővel, amely egy teljes körű marketing háttértámogatást, tanácsadást és az értékesítést tartalmazza, de a tapasztalat azt mutatja, hogy hosszabb távra is érdemes szerződniük, hiszen könnyen megtalálják a közös hangot a tervezőkkel.

A jó elhelyezkedés miatt (a Ferenciek terétől öt percre van az üzlet) több külföldi vásárlójuk is akad, de sajnos a magyar emberek még mindig félnek a designer daraboktól. Ennek az orvoslására hozták létre a lányok a labordélutánokat, amikor testközelből lehet találkozni a tervezőkkel, akik örömmel állnak a vásárlók rendelkezésére, sőt szívesen teljesítenek egyedi kéréseket is. Ezzel a wonderLAB újfent egy kényes pontjára tapintott a magyar divatvilágnak, s egyben tökéletesen át is hidalta azt, ugyanis biztosítja a tervező és a vásárló közötti közvetlen kapcsolat megszületését. A „szűk” jelzővel oly sokszor együtt emlegetett magyarországi piac mellett szeretnének külföldre is nyitni, nemzetközi szinten bemutatni a változatos profilú tervezőgárdát. A csodalabor megalapítóinak hosszabb távú céljai között szerepel a brand franchise szintre való kiterjesztése is, ami remélhetőleg még nagyobb közönséget vonzana. Két év alatt a hazai divatvilágban nevet szereztek maguknak, kapcsolati hálójuk folyamatosan épül, de töretlenül kitartanak a Magyarországon teljesen újszerű tervezői áras koncepció mellett. A brand bővítéséhez azonban több támogatóra volna szükségük.

Szeretnének terjeszkedni, esetleg Budapesten belül még egy üzletet nyitni. Még viszonylag friss a Veres Pálné utcai üzlet, de Évi máris úgy érzi, ez is kicsi, kellene egy nagyobb helyiség. Hamarosan két éves a hely, aminek alkalmából nagy és egyelőre még titkos meglepetésekkel készülnek a tervezők, előreláthatóan márciusban.

A csodák mindig egy álommal kezdődnek, ez teszi őket különlegessé, nem mindennapivá. Marillai Évi és Ildikó mertek álmodni, méghozzá jó nagyot, melynek jelenlegi értéke túlmutat önmagán. A lányok egyetértenek abban, hogy a wonderLAB emocionális értékkel bír mind a tervezők, mind a megálmodók számára.

A képek forrása a wonderLAB Facebook-oldala.