A József Attila Kör és a KULTer.hu kortárs kultúrportál által szervezett konferencia 2016. március 18–19-én azzal a kérdéssel foglalkozik majd, hogy a marketing, a brand és a kultusz fogalmai mennyiben és miképp érvényesíthetőek a jelenkori irodalom nemzetközi és hazai folyamatainak, jelenségeinek értelmezésében, az irodalomnépszerűsítés lehetőségeinek felmérésében, stratégiáinak kidolgozásában.
A tervezett – témához szorosan kapcsolódó – 15 perces előadások pontos címét és a hozzájuk tartozó 5-8 soros rezümét (a képviselt intézet/kutatóműhely nevével együtt) a következő e-mail címre kérjük elküldeni: kulterportal@gmail.com, a jelentkezés határideje 2015. február 19. (péntek). A nem debreceni előadók számára szállást tudunk biztosítani akár mindkét napra is, az útiköltséget megtérítjük, illetve közös ebéddel és/vagy vacsorával készülünk.
A debreceni Nagyerdei Víztorony ad otthont az ötödik, tehát jubileumi, Marketing, brand és kultusz a kortárs irodalomban című KULTOK konferenciának. A tanácskozás célja, hogy rávilágítson az irodalmi marketing különféle megnyilvánulási formáiban rejlő lehetőségekre, továbbá a siker fogalmának kettős természetére, amely egyrészt a pozitív kritikák és díjak formájában érvényesülő szakmai elismeréseket, másrészt a szélesebb olvasókör elérésére képes brand működését jelenti.
A konferencián az irodalomtudomány és más diszciplínák – a szociológia, a kommunikáció- és médiatudomány, a pszichológia stb. – módszereinek alkalmazásával nyílik lehetőség megvizsgálni a terület különböző aspektusait, mondjuk egy-egy kortárs irodalmat népszerűsítő projekt, kiadói stratégia, szerteágazó életmű vagy brand alakulásának bemutatásán, elemzésén keresztül.
Az előadásokat a kérdéskörhöz kapcsolódó kerekasztal-beszélgetések követik, ahol majd az irodalomnépszerűsítés területén aktív tevékenységet végző szervezők, kiadói szakemberek és szerzők osztják meg tapasztalataikat a közönséggel. A szakmai programokon túl irodalomnépszerűsítő projektek és társművészeti események is helyet kapnak a kétnapos konferencián.