Sci-finek hangzik, ám ez már valóság: egyre több szolgáltatás csetboton érhető el alkalmazások helyett. Hamarosan naponta fogunk robotokkal beszélgetni a neten itthon is.
Nem is csak beszélgetni tudunk velük, de napi ügyeinket, bevásárlásainkat vagy akár a jegyfoglalásainkat is egyszerű üzenetekkel, pillanatok alatt intézzük majd el intelligens algoritmusokon keresztül.
Míg pár évvel ezelőtt sokan mobilalkalmazások fejlesztésében látták a jövőt, most a platformfüggetlen üzenetküldés van nyerőben: újabb és újabb appok letöltése helyett elég csak ráírni például Facebook Messengeren a szolgáltatókra, boltokra vagy a kedvenc márkánkra a vásárláshoz. Nem meglepő, hogy új funkciót kap az üzenetküldés: a különböző csetprogramok térhódítása ugyanis töretlen, ma már nem csak az egyéb applikációk használatát előzik meg, hanem magát a közösségi média appokét is.
Épp ezért vonzó sokaknak a lehetőség, hogy új app letöltése és regisztrálás helyett egyszerűen csak üzenetben intézzék azt, amihez eddig külön-külön alkalmazások kellettek. Hazánkban elsők között a főként fiatalok körében népszerű Ma este Színház! last minute színházjegyportál készített csetbotot: elég okostelefonról ráköszönni az oldalra Messengeren, és „beszélgetve” percek alatt meg is vehetjük az esti félárú színházjegyet. A botot ide kattintva, vagy a Messengerben a Ma este Színház! Facebook-oldalának kiválasztásával használhatjuk.
Egyes szakértők szerint a csetprogramok lesznek az új böngészők, a csetbotok pedig az új weboldalak. Hogy így lesz-e, az kérdés, ám biztos, hogy a botok gyorsan fejlődnek, és lehetővé teszik, hogy a cégek a drága és időigényes appfejlesztés helyett gyorsan és könnyen elérjék a vásárlóikat, így mindenképp érdemes odafigyelni rájuk.