Nem jelenik meg többé a 2000 óta működő médiatudományi folyóirat, a Médiakutató. A szaklap fenntartásához szükséges pénz az alapító, Bajomi-Lázár Péter elmondása szerint elfogyott. 2017 elején összevont dupla lapszámmal búcsúznak az olvasóktól.
A negyedévente megjelenő folyóirat főszerkesztője a kezdetektől Bajomi-Lázár Péter volt, egészen tavaly nyárig, amikor a lapkészítést egy 11 tagú szerkesztőbizottság vette át, új főszerkesztőt pedig nem választottak. Az alapító a Kreatívnak elmondta, hogy a fenntartási költségek évente átlagosan 5 millió forintot tettek ki. A médiatudományi folyóiratot a Médiakutató Alapítvány, a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kara, valamint a Brant Content Kft. közösen adta ki.
A felmerülő fenntartási költségeket az előfizetésekből és az egyetem támogatásából fedezték, illetve a korábbi években különböző cégek is támogatták a lap működését, ilyen volt például a Coca-Cola, a Pannon GSM és az Antenna Hungária is. Az alapítvány állami pályázatokon is nyert pénzt, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) idejében sikeresen indultak ezeken, ám miután azt összevonták a Nemzeti Hírközlési Hatósággal, és megszületett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), ezek a pályázatok megszűntek. Ugyanekkor az NMHH a saját hatáskörébe vonta a médiás szakkönyv- és folyóiratkiadást, más ilyen munkákat nem támogat, csak a saját, 2012-ben indított In Media Rest (Folyóirat a sajtószabadságról és a médiaszabályozásról alcímű) kiadványát.
A Médiakutató online archívuma egy ideig még biztosan elérhető marad, ám új tartalmakat már nem töltenek fel. A szerzők elhatárolódnak attól, hogy kizárólag online formában éljen a folyóirat tovább. Az internetes felületüket a statisztikák alapján egyébként jellemzően az egyetemisták használták, ugyanis a szeptembertől májusig tartó időszak volt a legnépszerűbb, átlagosan napi 500 fő kattintott a portálra. Bajomi-Lázár szavait idézve: „az egyetlen hazai, nyomtatásban is megjelenő független médiatudományi folyóirat szűnik meg”.
Forrás: Kreatív