Az igaz, hogy a könyveket nem a borítójuk alapján kell megítélni, azonban a fedlap mégiscsak olyan dolog, amely hozzájárul, hogy az adott kötet jól működjön. Dávid Barbara könyvkötőművész szeret sokféle anyaggal, technikával kísérletezni, nemrégiben pedig a NOW Books & Music két regényének adott új, exkluzív külsőt.
Dávid Barbara már azelőtt is foglalkozott a könyvek borítójával, mielőtt kirajzolódott volna benne, hogy könyvkötő szeretne lenni; nemcsak az adott művek tartalmára figyelt egy-egy olvasmányélményekor, hanem arra is, hogy a fedlap hogyan van megalkotva. Már több mint 10 éve foglalkozik könyvkötéssel, s nem fogy ki az ötletekből, folyton kísérletezik.
Foglalkozott már újrahasznosított anyagokkal, mint a PET-palack, a bicikli gumibelső vagy a fémlemezek, érdekli, hogy hogyan lehet mindezeket összehozni a könyvekkel. A tervezésnél azonban nem feledkezik meg arról, hogy működnie kell mindennek, tehát nem lehet elrugaszkodni attól, hogy borítóról van szó. Tudni kell a művet kinyitni, elolvasni, a technikai kihívásokat pedig a könyvkötőnek áthidalnia.
Dávid Barbara legutóbbi művei közé tartozik a Storno Milán Földalatti nyár című kísérleti prózájához, valamint a Décsy Eszter Ördöggerinc novellatrilógiájához és hangoskönyvéhez készült új, egyedi borítóterv is. Ezekből a különkiadásokból összesen 5-5 készült, s kizárólag a NOW Books & Music online felületén szerezhetőek be.
Izgalmas azt nézni, hogyan alakult az új külső által kissé eltérő multimediális jelenséggé a két mű. A Földalatti nyár exkluzív kiadásán színes, finom bőrök, a napsugár arany csíkjai és a végtelen út jelenik meg, kapcsolódva magához a történethez. A regény egyébként már önmagában is túlmutat a hagyományos textualitáson, ugyanis a köteten belül is számos tipográfiai és kötészeti trükk, széteső betűk, vendégszövegek és rejtett oldal találhatók. A 2016 decemberében megjelent könyv egy aktuális generációs problémával foglalkozik. A főhős egy egyetemista, aki egy átlagos nyarat tölt Budapesten…
Az Ördöggerinc esetében ébenfekete, lágy tapintású bőrrel dolgozott Dávid Barbara. A zenovellák borítóján egy gerincoszlopot szimbolizáló csontszínű velúrbőr intarzia és egy vörös sebhely ível át, szinte körbeölelve a könyvtestet. Mindez szintén kapcsolható a novellatrilógiához, amely három ember életének mágikusan összefonódó viszonyát tárja fel, és közben egy Barcelonához közeli elhagyatott színháztól a Keleti Pályaudvar mocskos utcáin át a Balatonfelvidékig tartó bizarr utazásra invitálja az olvasót. Az Ördöggerinc egy modern, zenei elemekkel tűzdelt hangoskönyv, amely tehát ezekre a történetekre épül, s egyfajta fúziót teremt szöveg és könnyűzene között.
A kézzel készült borítók egyedi élményt nyújtanak az olvasásban, részben ezeknek köszönhetően összművészeti tárgyként lehet tekinteni a kötetekre, hiszen egy-egy kézműves fedlap mindig plusz jelentőséggel ruházza fel a műveket, s megerősíti azoknak az üzenetét.