Kárpáti György Mór játékfilmje, a Guerilla a január 25-én kezdődő Göteborgi Nemzetközi Filmfesztiválon (GIFF) a legjobb első filmnek járó Ingmar Bergman-díjért versenyezhet.
A Guerilla Kárpáti György Mór rendezői bemutatkozása. A film hiteles korrajz.
A készítők célja, hogy a historizáló szemlélet helyett a közeli perspektíva használatával érzékeltessék az 1848-49-es időszak hangulatát.
Ismeretlen hősök néhány napján keresztül követhetjük az eseményeket. A készítők törekvései szerint azonban a Guerilla túlmutat az erdőben harcoló fiatal gerillák életének bemutatásán, mégpedig azzal, hogy rákérdez bátorságra és felelősségre.
1849-ben, a világosi fegyverletétel után sokan még nem tudják, hogy a szabadságharc elbukott.
Barnabás korábban megszökött a sorozás elől, az öccse vonult be helyette. Csak most, a vereség után csatlakozik a tizen-huszonéves, erdőben bujkáló gerillákhoz. A bűntudattól hajtott fiú bízik benne, hogy hazaviheti a testvérét, de egy hazugsága folytán besorozzák, így maradnia kell. Közel kerül egy lányhoz, aki a sebesülteket ápolja, és akibe az öccse szerelmes: ez tovább szítja a fivérek közti ellentéteket. Barnabásnak hamarosan olyan döntéseket kell hoznia, amelyeknek egyre súlyosabb következményei lesznek.
A főszerepeket Váradi Gergely, Mészáros Blanka és Vilmányi Benett játsszák.
Kárpáti György Mór az SZFE filmrendező szakán végzett a Máthé Tibor operatőr és Enyedi Ildikó rendező-forgatókönyvíró vezette osztályban. Utóbbi mentorként segítette a Guerilla létrejöttét. A világosi fegyverletétel 170. évfordulója különös aktualitást ad a filmnek, amely március 7-én kerül a hazai mozikba a Mozinet forgalmazásában.
A Göteborgban megrendezett fesztivál Észak-Európa legnagyobb filmes eseménye, melyen több mint 500 alkotást vetítenek a világ 80 országából.
Ingmar Bergman a Göteborgi Nemzetközi Filmfesztivál tiszteletbeli elnöke volt 2007-ben bekövetkezett haláláig. Az ő kezdeményezésére díjazza a fesztivál minden évben a legjobb elsőfilmes rendezőt. A versenybe olyan alkotókat hívnak meg, akik műveikben egzisztenciális kérdéseket boncolgatnak és dinamikusan, kísérleti módon viszonyulnak a filmes eszközökhöz. Korábban olyan rendezők kapták meg az Ingmar Bergman-díjat, mint Andrea Arnold, Alice Rohrwacher, Pietro Marcello és Derek Cianfrance.