Párizsban zajlik január 17. és 21. között az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti dizájnvásár, a Maison et Objet, amelyen a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) koordinálásában tizenegy magyar tervező képviseli Magyarországot.
A Maison et Objet vásáron csaknem 50 ország tervezői mutatkoznak be. A francia vásáron az építész, belsőépítész, formatervező és műértő közönség megismerheti a legújabb bútor-, világítás- és textiltrendeket.
11 magyar márka vesz részt egy formabontó installáció keretében, amely a 2019-es Londoni Dizájnvásárra készült, ám a környezettudatosság jegyében újból felhasználják.
Az installáció alapötletét is a környezettudatosság és célszerűség inspirálta. A letisztult kiállítói térnek köszönhetően a tervezőknek lehetőségük nyílt komplex megoldások használatára.
A dizájn kialakítása során feltétel volt a lehető legkevesebb anyag és energia felhasználása, valamint az, hogy újrahasznosítható legyen a végeredmény.
„Nagy öröm számunkra, hogy egy újabb nemzetközi dizájnvásáron mutathatjuk be a magyar installációt. A párizsi eseményen résztvevő márkák már korábban bizonyítottak a londoni dizájnhéten, ahol abszolút pozitív fogadtatásban részesültek.” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.
A párizsi rendezvényen részt vevő tervezők és márkák:
- Regős Anna
- Viaplant
- POSITION Collective
- LumoConcept
- Planbureau
- Plydesign
- KOMONKA
- Nieto Light
- SOCOWOO
- BEWEQ
- Danubo
A márkák kiválasztásakor kiemelkedően fontos volt, hogy a dizájnerek gondolkodásában megjelenjen a fenntarthatóság és a tudatos tervezői magatartás.
A standon megtalálhatóak egyszerre tradicionális, mégis kortárs textilek és kerámiatermékek, lámpák, valamint a növényeket egyedi módon felhasználó bútorok is.
Figyelembe véve a legjobb nemzetközi gyakorlatokat, a MDDÜ a magyar dizájnmárkák nemzetközi promotálását egy egységes, Budapest-fókuszú, erős ernyőmárka alatt valósítja meg. A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a nemzetközi megjelenések alkalmával.
Forrás: MTI, borítófotó: a KOMONKA egyik korróziós textile a Rácz fürdőben