Amerikai tipográfiai díjat nyert Farkas Anna a Lipcsei Könyvvásár magyar standjának arculatáért és az egy. című magazin animált logójának megtervezéséért.
Az amerikai Type Directors Club díja az egyik legnevesebb grafikusi elismerés, ennek Certificate of Typographic Excellence kategóriájában díjazták a magyar tervezőgrafikust.
Az idei díjra ötvenöt országból érkezett több mint 1800 nevezés.
Farkas Anna két pályamunkájával nyert ebben a szoros mezőnyben: a logotípia mellett a a Lipcsei Könyvvásárra készített arculattervvel, utóbbin férjével, Batisz Miklóssal közösen dolgozott.
„Trendteremtő” díjról van szó, mint a grafikus mondja, mely a logotípia jövőjének irányát mutatja meg. Az animált logotípia ma még újdonságnak számít, ám az egy. magazin logójához nem véletlenül választotta ezt az eszközt, azt kifejezetten annak arculatához illesztette.
„Minden karakter mindig ugyanaz, mégis folyamatosan változik, mindig másképpen néz ki. Egy, de mégis mindig más.”
Az életmódmagazin ugyanis arról kapta a nevét, ahogyan a világot látják – mindenki más személyiség, máshogy néz ki, folyton változik, ám mégis egy, azaz mind a hétmilliárd ember azonos valamiben.
„Azt hiszem, ez nem is igazán itthon, inkább külföldön meghatározó, ugyanis
a díj hozományaként számtalan helyen ismerik meg az adott alkotót és az országot is.
Felkerülünk a térképre, és ez az igazán jelentős” – mondja Farkas Anna. Az elmúlt hetven évben vele együtt összesen három magyar grafikus vehette át az elismerést. A díjazott alkotásokból álló kiállítás részeként pályamunkái eljutnak Amerikától kezdve Európán át Japánba, Dél-Koreába és Vietnámba is.
Farkas Anna korábban két Red Dot, és egy Ferenczy Noémi-díjat kapott, a Lipcsei Könyvvásár magyar standjának tervéért pedig a belsőépítész Batisszal közösen az Aranyrajzszög-díjat is kiérdemelték.
Forrás: egy., borítókép: Építész fórum