Az első magyar horrorként definiálja magát a Post Mortem, mely a műfaj egyik toposzát, a nyugtalan halottakat a század eleji magyar vidék környezetébe helyezi. A Varsói Nemzetközi Filmfesztivál után egyre több meghívást kapó film hazai premierje jövő év elején várható.
Bergendy Péter rendezőt tavaly nemzetközi Emmy-díjra jelölték a Trezor című történelmi thrillerért, mely 2011-es filmjéhez, A vizsgához hasonlóan az 1956-os forradalom után játszódik.
Ezúttal is történelmi környezetben keresett új utakat a közönségbarát zsánerfilm számára.
1918 fagyos telén Tomás, a fiatal vándorfotós abból próbál megélni, hogy halottak utolsó fényképét készíti el a családjuk körében. Egy tízéves kislány hívására egy faluba érkezik, ahol szokatlanul sok munkája akad. A kísértetek közölni akarnak vele valamit, és ő elhatározza, hogy kideríti, mi a céljuk.
A Post Mortem világpremierjére október elején a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon került sor.
A világpremierrel egy időben mutatkozott be a horrorfilmek országos seregszemléjén, a Sitges Nemzetközi Filmfesztiválon.
Azóta bekerült a stílusosan Halloweenkor induló olasz Trieste Science+Fiction Festival, a San Sebastian Horror and Fantasy Festival, valamint a november 11-én kezdődő Málaga International Week of Fantastic Cinema versenyprogramjába is.
„A latin országokban nagy hagyománya van a horrorfilmeknek. Nagy öröm és elismerés nekem, hogy Spanyolországban kifejezetten rákaptak a filmre.” – nyilatkozta a rendező. „Sitges után két újabb meghívást is kaptunk, így egy katalán, egy baszk és egy spanyol fesztiválon is versenyben vagyunk.”
A Post Mortem hazai filmekben ritka digitális látványelemeket is használ. A főszereplők, Klem Viktor és Hais Fruzsina mellett olyan színészek vállalták a munkát, mint Anger Zsolt, Schell Judit, Hámori Gabriella, Kiss Diána Magdolna, Nagy Mari, Tóth Ildikó, a Kossuth-díjas Ladányi Andrea és Reviczky Gábor.
Borítókép: Szvacsek Attila