Végy levegőt az OFF-Biennále online és offline programjain! Április 23-ától közel 180 résztvevővel és több mint 30 kiállítással zajlik a független kortárs művészeti rendezvénysorozat.
Április 23-án, pénteken online megnyitóval indul a biennále, majd hibrid formában valósul meg a tavalyról halasztott programsorozat: öt héten keresztül a neten és valós terekben egyaránt „Levegőt!” kérnek a társadalmi valóságra reflektáló projektek.
Online tárlatvezetéseket, bemutatókat láthatnak az érdeklődők, de a szabályokhoz igazodva a kiállítások élőben is látogathatók.
A látogatást regisztráció lehetősége is segíti.

Április 23-án, a megnyitó idejére a Lónyay utcai Nappali stúdióvá alakul: este 8-tól élő közvetítés zajlik majd.
Az OFF csapatának tagjai szólalnak meg és válaszolnak kérdésekre, illetve röviden, videóbejátszásokban mutatkoznak be a projektek.

Az OFF–Biennále Budapest harmadik kiadása, mely az első hibrid biennále, tizennégy, kifejezetten erre az alkalomra megvalósuló projekten keresztül járja körbe a „Levegőt!” hívószó különféle művészeti olvasatait. A Kis Olvasztótégely budapesti hangséta 1848–49 egyik elfeledett epizódjából,
a Tihanyi-félszigetre elgondolt köztársaság történetéből kiindulva egy nem kirekesztő nemzetfogalom lehetőségeiről beszél.
A Hungarofuturisták, vagyis a HUF Aki nincs velünk, az is velünk van! című projektje a ma tapasztalható nacionalista beszédmódokat sajátítja ki és viszi az abszurditásig. Ehhez a projekthez kapcsolódik Igor és Ivan Buharov kiállítása, a Revolúcióparabotanika az ISBN könyv+galéria kiállítóterében.

Az xtro realm művészcsoport 2017 óta dolgozik a művészet és a klímaválság kérdéseinek összekötésén. Az OFF–Biennále idejére megalakuló ACLIM! Klímaképzeleti Ügynökségük a legégetőbb ökológiai kérdéseket dolgozza fel kutatásalapú munkákon és tudományágakon átívelő elméleti anyagok segítségével.
Az Architecture Uncomfortable Workshop (AUW) Egyedüllét méhekkel című projektje során
olyan egyszemélyes épületet tervez és épít meg, amelynek tetején egy méhraj él.
A kis térben ülve az odakint dolgozó méheket lehet majd hallani. Ahogyan az ablakon beáramló fény kapcsolatot teremt az ember és a külvilág között, ebben a térben a méhek hangján és illatán keresztül léphetünk kapcsolatba a körülöttünk lévő világgal.

A Hétköznapi hiánycikkek az alapvető létfeltételek és közszolgáltatások hiányáról beszél, és a szegregátumokban élőkkel együtt dolgozva mutatja be a napi túlélés stratégiáit. Kiállításuk a 2B galériában látható.
A tárlaton interaktív installációk és alternatív lakberendezési katalógus mutatja be a strukturális hiányosságokkal való együttélést.
A Transzperiféria Mozgalom Globális Kelet–Európa és Globális Dél című kiállítása azt vizsgálja, hogy Kelet–Európa és a globális Dél helyzete között milyen összefüggések mutatkoznak, mi kapcsolja össze a világ és a világgazdaság periférikus területeit. Az anyag egyaránt elérhető lesz online térben mediált fizikai kiállításként és weboldalként is.

A Hírdalcsokor keretében a Kartali asszonykórus tagjai a művészeti csapattal együttműködve
népdalokat írtak át, hogy beszámoljanak asszonysorsokról, a mai vidék életéről, ha már a magyar média nem teszi ezt meg.
A szervezők a Varsányi Szirének kórussal közösen május 1–re online eseménnyel készülnek, és felolvasóesttel ünneplik majd a – főképp nők által végzett – láthatatlan munka ünnepét.
A RomaMoMA egy roma kortárs művészeti múzeumot képzel el, és megpróbálja elgondolni, milyen szerepet játszhatna itt és most.
Igazi szenzáció, hogy Péli Tamás hosszú ideje múzeumi raktárban lévő Születés című pannója a múzeumok megnyitását követően a Budapesti Történeti Múzeum Barokk Csarnokában láthatóvá válik.

A documenta fifteen egyik felvezető eseményeként az OFF–Biennále nyilvános programokat is szervez, amelyek a Nappaliban valósulnak meg. A helyszín az Egy lapon/Nyitott szerkesztőség számára is helyet biztosít, mely a biennále szervezőinek és résztvevőinek közös tudásmegosztó platformja, célja egy közösen szerkesztett kiadvány létrehozása.
A borítóképen a Museo Aero Solar (2007-), fotó: Janis Elko, Aerocene Alapítvány, CC BY-SA 4.0
Hozzászólások
A hozzászólások le lettek zárva.