A tervezett három helyett ismét négy győztest választott a Mastercard – Alkotótárs program zsűrije. Az ösztöndíjprogram színházi pályázatára érkezett alkotások szakmai kreativitás és társadalmi felelősségvállalás szempontjából is magas színvonalat képviselnek.
A pályázat célja a kortárs színházi alkotók ígéretes projektjeinek támogatása, szakmai mentorálással és próbahelyszín biztosításával egyaránt. A nyertesek ugyanis négy hétig ingyenesen használhatják a Mastercard – Alkotótér nevű színházi labort a Jurányi Házban. A szakmai zsűri idén Georgita Máté Dezső, Farkas Dorottya, Kocsonya Zsófia és Somorjai Réka Flóra projektjeit részesítette elismerésben. A zsűri tagjai Pass Andrea (író, rendező), Rozgonyi-Kulcsár Viktória (a Jurányi Ház intézményvezetője), Stefanovics Angéla (színész), Schwechtje Mihály (író, filmrendező) és Tasnádi István (író, rendező) voltak.
Georgita Máté Dezső Mindennapok, szeretlek! című projektjének célja
egy olyan színháznevelési előadás létrehozása, amely megszólítja a fiatal felnőttek generációját, kimozdítva őket általános szorongásukból.
Georgita Máté Dezső a következőket nyilatkozta az előadás céljairól: „Az egyik, diákokkal folytatott közös beszélgetésünk alkalmával szóba került egy cikk, benne egy félelmetes adattal: a magyar tinédzserek és fiatal felnőttek 70%-a gondolja úgy, hogy szorongás vagy depresszió nyomasztja. Elkezdtünk utánajárni ennek a jelenségnek, és azt vettük észre, hogy hiány van az olyan színházi előadásokból, amik ezzel a témával foglalkoznak. Úgy érezzük, hogy feladatunk korszerű színházi eszközökkel olyan lehetőségeket nyújtani ennek a generációnak, amely más, pozitívabb perspektívákat képes felvázolni előttük, és amelynek origója lehet a család.”

Farkas Dorottya Emese álma című pályaműve az ősmagyar hitvilág mondáját és a híradó formátumát használva meséli el, hogy milyen jelenleg nőnek lenni Magyarországon. Farkas Dorottya elmondta, hogy a dráma „egy független hírcsatornánál dolgozó fiatal nő történetét meséli el, aki
egy nem kívánt terhesség következtében apránként elveszíti a kapcsolatot az őt körülvevő valósággal.
A darab nem a hírekről vagy hírcsatornákról szól, és nem is egy eredendően skizofrén emberről, hanem arról, ahogyan a társadalom és a benne ütköző narratívák megbetegíthetnek. Az Emese álma egy 21. századi, női feldolgozása Gogol Egy őrült naplójának.”
Kocsonya Zsófia Örökölt Bors című előadása egy olyan közösségi színházi kísérlet, melynek
célja a családi történetek feltérképezése és az emberi sorsok, az örökölt családi normák felfejtése
a színház és a gasztronómia segítségével. Kocsonya Zsófia a következőképp nyilatkozott a projektről: ,,Olyan előadást szeretnénk létrehozni, amelyben a nézőkkel való interakció egy sokkal elemibb szintre épül: ízekre, szagokra, valódi közös pillanatokra egy asztalnál, ahol vendégül látják őket a legszemélyesebb történetekkel. Igyekszünk mind a résztvevőket, mind a nézőket egy olyan közösségi élményhez juttatni, amit aztán később mindenki hazavihet a saját konyhájába.”
Somorjai Réka Flóra Bojz című előadásának központi kérdése, hogy mi az a határ, amit átlépve gyermekveszélyeztetésről beszélhetünk.
A dráma a családi dinamikák és működésmódok hiteles ábrázolására törekszik.
Somorjai Réka Flóra elmondta, hogy a dráma „erős törekvést mutat arra, hogy a társadalom peremén élő, mélyszegénységben felnövő gyerekek életét ne csak bemutassa, hanem olyan tabukat is igyekszik lebontani, darabjaira szedni és elénk tárni, mint a kiskorúakkal szemben elkövetett szexuális bántalmazások, a roma kisebbség gyerekeinek felnövési nehézségei, a jelenlegi formájukban működő javítóintézetek hasznosságának megkérdőjelezése”.
Borítókép: Mastercard – Alkotótárs