A következőkben heti rendszerességgel jelentkezünk a legfrissebb zenei csemegéket bemutató lejátszási listákkal, amelyeket olykor tematikus playlistekbe rendezünk majd. Az első válogatásba a múlt heti kedvenceink kerültek; olyan előadók és bandák, akik új anyaggal leptek meg bennünket a régi, megszokott stílust is beemelve, vagy eddig a háttérben megbújva bontogatták szárnyaikat, esetleg éppen kultikus státuszuk miatt kerültek ismét a streamingelés élvonalába.
Tom Odell: Wrong Crowd
Tom Odell brit énekes három éve dobta ki debütáló lemezét Long Way Down címmel, akinek második stúdióalbuma június 10-én érkezik, addig viszont be kell érnünk a folyamatosan kiadásra kerülő single dalokkal. Az első ilyen a Wrong Crowd, amely egyben az új lemez címe is lesz. Nem csak a dal, de az ahhoz készült klip is elég hatásosra sikerült: az énekes és dalszerző búfelejtő pillanatait láthatjuk benne egy táncos örömünnep köré szerveződve. Tom sikerének titka, hogy dalai mély érzelmekből táplálkoznak, és legtöbbször a saját tapasztalatait tárja a nagyközönség elé.
Woodkid: Land of All
A francia származású zenész, filmkészítő és grafikus, Woodkid bő három éve nem jelentkezett újdonsággal zenei téren, pedig – mint ismeretes – olyan dallamtapadással bíró dalokat is írt már, mint az I Love You. Az utóbbi években a háttérben maradva írt filmzenéket (A beavatott, Gravitáció), de klipeket is láthattunk tőle. A Gravitáció társ-forgatókönyvírójának új filmje kapcsán jelent meg a napokban a Land of All című szerzemény, amely valóban „woodkidesre” sikerült. Ez az énekkel tarkított dal a film főcíme, mely főként a zongorára és a vonósokra épül. Elégikus hangját a kattogásszerű ritmusok teszik emlékezetessé, ami miatt maxra húzza a feszültségérzetet bennünk.
Simon and Garfunkel: Sound of Silence
A slágerlista élére tört múlt héten a Simon and Garfunkel örök klasszikusa, a Sound of Silence. A siker egy jól irányzott mémnek köszönhető, amely a Batman Superman ellen – Az igazság hajnala című szuperprodukció negatív kritikáját helyezi gúnyos megvilágításba. A nézettségből természetesen a dal is profitált, amely először 1964-ben jelent meg kislemezen. Az elmúlt hetekben 5,6 millióan streamelték az USA-ban, és jelenleg ötezer letöltésnél jár, így a Billboard Hot Rock Songs listájának hatodik helyét söpörte be. A dal megjelenésekor nem aratott nagy sikert, amelynek hatására a duó fel is oszlott. 1966-ban az újrakeverésnek köszönhetően a Billboard kislemezlistáját két hétig vezette, úgyhogy a Simon and Garfunkelnek lett oka újra összeállni. Szerencsére.
Grand Mexican Warlock: Disillusioning
A hármas bűvös szám a Grand Mexican Warlock esetében is, ugyanis harmadik nagylemezüket (///) jelentetik meg hamarosan. A Disillusioning gazdag hangulatváltó elemekben, és valószínűleg a lemez egyik legütősebb darabja lesz. A stoner, pszichedelikus és progresszív jegyeket magán viselő dalról a zenekar dobosa, Szabó Laci a következőképpen nyilatkozott: „A Disillusioning fő témája rendhagyó módon nem hangszeren született, hanem valahogy beleült a fejembe, azt hiszem, talán álmodtam. Hónapokig ott motoszkált, és csak sokkal később jutottam el odáig, hogy na jó, akkor most ideje »leszedni« és eljátszani gitáron. Áron hamis kutyája után Fütyünek neveztük el, így ez az egyik legkedvesebb munkacímű számunk. Aki csak az első két percet hallgatja meg, sosem fogja megtudni, micsoda tahóságról marad le.”
Péterfy Bori & Love Band: Szép halott
Április 15-én érkezik a Péterfy Bori & Love Band új lemeze, a Szédülés. Az albumhoz két videóklip készült: az egyik a Szép halott című számhoz, melyet miki357 rendezett és egy film noir jegyeket magán hordozó kisfilm is egyben. A másik pedig a Szédülés című számhoz, melyet Tarr Kálmán és Liter Zsófia rendezett. Ez az a klip, amely a nyolcvanas évekre jellemző B-kategóriás filmek és a VHS korszak vizuális világának lenyomatára emlékeztet.
Liter Zsófia, a klip rendezője a scopitone hatását alkalmazta a képi világ megteremtésében. Elmondása szerint „ezek olyan, ötvenes és hatvanas években viszonylag népszerű zenegépek voltak, amelyek a 16 milliméteres filmeket is lejátszották, tulajdonképpen a videoklipek elődei voltak.” A hamarosan érkező zenei anyagon tizenegy dal lesz hallható, amelynek szövegeit többségében Bori írta.
Fejléckép: radio240.com