Az Anonymous Was a Woman ösztöndíjprogram 22 éves fennállása óta közel 5,5 millió dollár összeggel támogatott női művészeket, a program alapítója és finanszírozója azonban csak a napokban fedte fel kilétét.
Susan Unterberg az arcát vállalva is képviselni akarja a nők alulreprezentáltsága elleni küzdelmet.
A művész-mecénás meglátása szerint a színészeten kívül a szépművészetben is most jöhet el a nagy pillanata ennek. Az Anonymous Was a Woman ösztöndíjprogram keretében eddig 220 olyan 40 év feletti női művész részesült anyagi támogatásban, akik korábban nem kapták meg az őket illető elismerést. Az alapító, Susan Unterberg fényképészként valaha maga is ebbe a csoportba tartozott.
Mára a 77 éves művész fényképei többek között a Metropolitan Múzeumban is megtalálhatók.
A program neve Virginia Woolf Saját szoba című esszéjéből vett idézet nyomán lett Anonymous Was a Woman. Így tiszteleg azon nők előtt, akik a történelem során Anonymous-ként szignózták a képeiket. Hasonló okokból alapította Unterberg az ösztöndíjprogramot névtelenül, hogy fényképészi munkásságát és személyét ne ezzel kapcsolatban ítéljék meg az emberek.
A mecenatúrára fordított pénzt apai öröksége fedezte.
Nemrég a londoni National Gallery vásárolta meg egy női festő művét, az olasz barokk festő, Artemisia Gentileschi egyik önarcképét.
A múzeum 27 év után először vásárolt női alkotótól művet.
Ez is illusztrálja, hogy a szépművészeti múzeumokban, főleg azok állandó gyűjteményeiben mennyire alulreprezentáltak a nők – a képek csupán 3-5%-a származik tőlük az amerikai és európai főbb gyűjteményekben. Susan Unterberg azonban bizakodik. Saját hangjával ezentúl jobban ki tud állni azért, hogy a nők támogassák egymást, és más filantrópokat is ugyanerre buzdít.
Forrás: The New York Times