33 életműrekord született a Christie’s XX. század hete árverésén, David Hockney leghíresebb festménye például több mint 90 millió dollárért kelt el.
Jól teljesített a New York-i műtárgypiac a kulcsfontosságú novemberi időszakban.
Az eredmények alapján a legtöbb megfigyelő a tavalyi évhez képest többletet mutató zárást jósol 2018-ra. Ebben jelentős szerepet játszott az áprilisban elhunyt Barney A. Ebsworth gyűjteményének elárverezése, melynek összértéke elérte a 323 millió dollárt. Ebsworth volt a tulajdonosa Edward Hopper Chop Suey (1929) című festményének, mely a novemberi aukciók legmagasabb árát érte el: 91,9 millió dollárt. A gyűjteményt jó érzékkel válogatta össze az üzletember és művészetpártoló.
33-ból 24 életműrekord Ebsworth hagyatékának kalapács alá kerüléséből született.
A XX. századi művészet New York-i hete 1,1 millió dollár összforgalmat generált.
Javított Willem de Kooning, Pierre Soulages és Tamara de Lempicka is. A legnagyobb várakozás azonban David Hockney Egy művész portréja (1972) című képe árverését előzte meg, Hockneytól várták ugyanis, hogy átveszi Jeff Koons helyét mint az élő alkotó, akinek műveit a legtöbb pénzért árverezték el. Az eddigi első helyes, a narancsszínű lufikutya 58,4 millióért kelt el, ezt Hockney több mint harminc millióval előzte meg.
Hockney idén már másodszor döntötte meg a személyes rekordját, eddigi legdrágább műve 28,4 milliót ért.
A Sotheby’s impresszionista és modern tematikájú árveréseket rendezett, melyeken több előre várt rekorddöntés is megvalósult. Ilyen Ludwig Meidner és Oskar Kokoschka. Utóbbi művész megötszörözte korábbi legjobb árát, sőt a 20,4 millió dolláros leütés a becsléseket is meghaladta. Váratlan volt azonban a francia szürrealista René Magritte rekordja.
Magritte La Principe du Plaisir című képe 26,8 millió dollárért kelt el.
A festmény a művészetpártoló Edward Jamest ábrázolja egy fotó alapján, amit Man Ray készített róla a festő iránymutatása szerint.
Forrás: Artportal, borítófotó: Medici TV