A Csokonai Színház harmadjára rendezi meg a Szabó Magda életműve előtt tisztelgő eseménysorozatot, amely a női sorsokat, a női alkotók jelenlétét igyekszik bemutatni a jelenlegi művészeti szcénában. A zene-, a képző-, a tánc- és a filmművészet is hangsúlyos szerepet kap az idei MagdaFeszt programsorozatában.
Október elsejére, a fesztivál nyitóprogramjaként az Orlai Produkció Párterápia című vígjátéka kapott meghívást, amelyben
mulattató fordulatok és meglepetések során ismerjük meg nemcsak a szürke hétköznapokkal küszködő házaspár, hanem a pszichiáter életét is.
Hogyan találja meg a helyét egy színésznő egy multinacionális cég call centerében? Erről szól a kezdőnap másik produkciója, a személyes hangvételű Call Girl, Mészáros Piroska előadásában. Mindkét előadás 19 órától kezdődik.
A fesztivál második napján a Libri Csoport szerzői – Péterfy-Novák Éva, Szentesi Éva, Hidas Judit és Szécsi Noémi – beszélgetnek arról, mit jelent nőnek lenni a könyvpiacon.
Jelent-e hátrányt, megkülönböztetést a könyvpiaci megmérettetésben az, ha valaki nő?
A kerekasztal-beszélgetés 17 órától kezdődik Gemza Péter, a Csokonai Színház igazgatója vezetésével a Csokonai Nagyszínpadán. A színház egykori társulati tagja, Mészáros Tibor rendezte meg Beregszászban A karmester szeretője című monodrámát, amely egy tiltott kapcsolat szenvedélyét, meghitt pillanatait mutatja be Kacsur Andreával a főszerepben. A svéd kortárs mű színpadi adaptációját a Horváth Árpád Stúdiószínházban láthatja a fesztivál közönsége 18 órától. A FÜGE Produkció és a Titkos Társulat előadása, a Csáó – Stefanovics Angéla körberajzolja magát az egyik kritikus szerint a hiányt járja körül, a másikhoz tartozással elvesztegetett és elveszített lehetőséget, és felteszi azt a kérdést is, hogy saját személyiségünk mennyiben gátja a boldogság megtalálásának. A Csáó 20 órától kezdődik a Balett-teremben. A Szökőár című tantermi előadás csütörtökön 10 órától látható, majd
női rendezők női sorsokat bemutató érzékeny filmjeinek vetítésével és az azokról szóló beszélgetéssel folytatódik a harmadik nap.
Az Apolló moziban 17 órától az Arany Medve-díjas Testről és lélekről, az Egy nap és az Aurora Borealis című Enyedi Ildikó, Szilágyi Zsófia és Mészáros Márta rendezte filmekről Váró Kata Anna filmesztéta beszélget a résztvevőkkel. Az Alaine – Ideje a meghalásnak ötvenpercnyi megrázóan egyszerű közlés az elkerülhetetlenről.
A Ladányi Andrea koreografálta produkció Polcz Alaine szövegeit használva a táncművészet és a bábos műfaj határán mozog,
főszereplője egy huszonéves színésznő és egy nyolcvanéves báb. Az előadás 19 órakor kezdődik a Horváth Árpád Stúdiószínházban. Ugyanezen a napon 20 órától Tompos Kátya színésznő mutatja be Holdjárat című második szólóalbumát. A lemez ajánlójában ez a mondat szerepel: „A Holdjárat misztikus utazás, melynek a végén felkavaró vagy épp megnyugtató, összeolvasztó vagy szétválasztó, múlhatatlan vagy illékony szerelmek várnak ránk.” A koncertnek a Csokonai Nagyszínpada ad otthont.
Paizs Dóra tréner, coach Alkotás, flow-élmények, örömforrás az életben címmel tart interaktív foglalkozást október 4-én (péntek) 16 órától a stúdiószínházban, 18 órától pedig
a fesztivál egyik kiemelt programjaként mutatja be a Csokonai Színház García Lorca Yermáját.
Ugyanezen a napon 20 órától az azonos című Weöres Sándor-vers, Az éjszaka csodái inspirálta táncelőadásban a vetített világ (Mezei Ildikó és Taskovics Éva festményei, grafikái, animációi) és a táncosok szürreális viszonyának lehetünk tanúi a Tünet Együttes előadásában.
A Szabó Magda Emlékház ad otthont Mészáros Ibolya Ókút című monodrámájának
október 5-én 17 órától, a MODEM-ben 15 órakor a családon belüli erőszak problémáit is feszegető Családi okok miatt című kiállításon Don Tamás kurátor tart tárlatvezetést, míg Debrecen és a nők címmel Erdei Nóra tematikus sétára várja az érdeklődőket, amely a Szabó Magda-életmű cívisvárosi emlékhelyein vezet végig.