A koronavírus miatt előállt veszélyhelyzet következtében le kellett mondani Ferencz Borbála interaktív kiállításának megnyitóját és Ferencz Mari jazzelőadását. A Feeling Goodhoz készült klip bemutatója, amely a zenés műsor részét képezte volna, offline elmarad, ehelyett egy exkluzív online premier keretében a KULTer.hu-n tekinthető meg először.
Ferencz Mari jazzt énekel karakteres hanggal, és olyan visszafogott hangszeres körítéssel, amely engedi azt érvényesülni. Populáris és zsánerdalok feldolgozása mellett saját számokkal építi énekesi pályáját, 2018-ban jelent meg – még Ferencz Mari Trió nevű zenekarával – a Türkizkék című lemeze.
Nemrég Anthony Newley és Leslie Bricusse 1965-ban írt dalát, a Feeling Goodot értelmezte újra, mely új ruhát is érdemelt, így klip készült hozzá.
Az alkotófolyamatról a rendező, Nagy László Dávid mesél: „Mari egyszer feldobta az ötletet, hogy szeretne egy klipet a Feeling Goodhoz. Ezt eredetileg nem tervezte, de a stúdiófelvétel olyan jól sikerült, hogy úgy gondolta, jó lenne hozzá valami mozgókép is. Költséghatékonyságra törekedett, így annyit mondott: az bőven elég, ha felveszem, ahogy zongorázik és énekel, nem kell semmi extrában gondolkodnom. Viszont az én agyam beindult, ahogy elkezdtem a dalhoz cselekményt kialakítani.
Sokat beszélgettünk Marival a dal kettősségéről, arról a hatalmas ellentétről, ami a forma és tartalom között feszül.
A szöveg sorra veszi a természet szépségeit, amitől a beszélő egyszerűen jól érzi magát, az előadásmód mégis melankolikus, búskomor. Ezen elgondolkodtunk mindketten. Miért vagyok szomorú, amikor arról énekelek, hogy pillangók röpködnek? Az én válaszom erre az volt, hogy a dal nem a boldogságról, hanem a boldogság iránti vágyról szól.”
Miután ebben egyetértettek az énekessel, megoldás is akadt: „Egy korábbi, meg nem valósult filmtervemet mentettem át ebbe a klipbe: a főhős a kietlen valóságból elmenekül saját, teremtett világába. A két létsík összemosódik, végül hősünk teljesen feloldódik fantáziájában.” A rendező arról is beszél, milyen képi eszközökhöz nyúlt ennek megjelenítése érdekében:
„A belső jelenetek kimondottan nyomasztóra sikerültek: Mari »szobája« lepukkant, pár rozoga bútor van itt-ott, undorító neonfényben ázik minden.
Mari ebből a sivárságból menekül a természetbe a fantáziája segítségével. Azt akartam, hogy a természet (amiről egyébként szól a dal) egyáltalán ne jelenjen meg, csak a rajzokon. Így a kültéri, zenélős részeket egy hatalmas falfelület előtt vettük fel, amit csak az ablakok rideg ritmusa dekorált.
Itt annyi csavart vittem az egészbe, hogy ezt az üres beton teret gyönyörű színes fényekkel világítottam meg.
Olyan érzést keltett ez bennem, mint amikor szépen felöltözök, megborotválkozok, megpróbálok jól kinézni annak ellenére, hogy borzasztóan érzem magam. Beton rózsaszín fényben.”
A Feeling Good-klip rendezésében Pazsitka Ákos segített, az animációs részeket Pálos Róbert készítette.