Bong Joon-ho filmje, az Élősködők cannes-i, majd Oscar-sikere után nem csupán az ázsiai kultúra iránt érdeklődők és a niche-filmek szerelmesei fordulhatnak a koreai mozi felé: a 13. Koreai Filmfesztivál programja erős női filmes válogatást, maszkosztást és véradást is tartalmaz. A rendezvénysorozatot szeptember 4. és 10. között rendezik meg a budapesti Corvin Moziban.
4+1 szekcióban 22 dél-koreai alkotással várja a nézőket a filmfesztivál. Az országban a tavalyi év legviccesebb filmjének tartott akció-vígjátéktól a politikai drámán át az avantgárd fantasy-dokumentumfilmig számos műfajt felvonultat a válogatás. A szervezők a maszkhordás és a véradás fontosságát is igyekeznek népszerűsíteni.
Szeptember 3-án és 10-én a Magyar Vöröskereszt székházában minden önkéntes véradó vászontáskát, a filmfesztivál látogatói pedig arcmaszkot kapnak ajándékba.
Az egyhetes fesztivál átfogó képet ígér az ország filmművészetéről, a legújabb kasszasikerektől a nehezen hozzáférhető csemegékig. Nyitófilmje Lee Byoung-heon akció-vígjátéka, az Extrém meló, amely minden idők legnézettebb vígjátéka lett Dél-Koreában.
A koreai filmes világ egy-egy kiemelkedő képviselőjére fókuszáló Arcok műsorblokkban ebben az évben Moon So-ri színész-rendezővel ismerkedhet meg a közönség.
Az 1974-ben született színésznő egyetlen rövidfilmben szerepelt, mielőtt Lee Chang-dong (a 2018-as Gyújtogatók rendezője) felkérte volna a Mentolos cukorka (2000) női főszerepére, amely országszerte híressé tette. Moon a 2002-es Oázis című filmben tűnt fel legközelebb akkora sikerrel, hogy elnyerte a 2002-es Velencei Filmfesztivál Marcello Mastroianni-díját. Az elmúlt években első koreaiként hívták meg a locarnói és a velencei filmes seregszemle zsűrijébe. Rendezőként az Egy színésznő viszontagságai című filmjével mutatkozott be, amelynek főszerepét is ő játszotta.
A Fókusz szekció minden évben kiemel egy témát, idén négy nagy hatású, női filmje az önismeret és az elnyomott vágyak kapcsolatát boncolgatja.
Óriási sikert aratott hazájában Kim Bora debütfilmje, a Kolibri, mely egy felnövéstörténet. A női egyenjogúságért folytatott küzdelmet dolgozza fel Han Ga-ram Fuss önmagadhoz! című filmje, Lim Dae-hyung alkotásában, a Kedves Junhi!-ban a másság témája játszik kulcsszerepet. Kim Do-young rendezőnő Született 1982-ben című filmjében Cho Nam-joo 2016-os azonos című – több mint 1 millió példányban elkelt – bestsellerét vette alapul.
A szekció kísérőeseménye egy pódiumbeszélgetés lesz a filmről és az alapjául szolgáló, nemrég magyarul is megjelent könyvről.
A beszélgetést szeptember 11-én (pénteken) 18 órától rendezik a Koreai Kulturális Központban, résztvevői Vincze Teréz és Dragon Zoltán filmes szakemberek és Jin Kyoung-ae fordító.
Az Extra szekció a filmtörténeti érdekességek, független- és művészfilmek blokkja.
Idén Jung Han-seok, a Busani Nemzetközi Filmfesztivál koreai filmekért felelős programszerkesztőjének válogatását kínálja, és a koreai film jövője szlogennel négy ígéretes filmrendezőre hívja fel a nézők figyelmét. A plusz szekció pedig repetát kínál: Jang Joon-hwan 1987: Amikor eljön a nap című politikai drámáját láthatja újra a hazai közönség. A tavalyi filmfesztiválon nagy sikert aratott film.
A filmfesztivál részletes programja a honlapján olvasható.
Borítókép: Dokku