A Coldplay 2024. június 16-án lép majd fel a budapesti Puskás Arénában a Music of the Spheres nevet viselő turné keretében. A banda az idei teltházas stadionturnéját követően jelentette be a jövő nyáron megrendezendő európai koncertkörút harmadik körének részleteit.
A világkörüli turné népszerűségét mutatja, hogy a 2022 márciusában megtartott első koncert óta a Coldplay már több mint 7,5 millió jegyet adott el. A zenekar továbbá olyan elismerésekben részesült, mint a Kedvenc Turnézó Művész díja és az Év Turnéja díj. A Coldplay utoljára 2008-ban koncertezett Budapesten, több európai országban (Görögország, Románia, Finnország) pedig jövő nyáron lépnek majd fel először.
A szervezők a regisztrált rajongók számára július 25-én, reggel 9 órától biztosítanak elővásárlási lehetőséget a coldplay.com oldalon keresztül, míg a Live Nation tagok július 26-án, reggel 9 órától élhetnek elővásárlási jogukkal.
A teljeskörű jegyértékesítés július 28-án, délelőtt 10 órakor indul a turné állomásain.
Ezen kívül a banda egy későbbi időpontban, korlátozott számban úgynevezett Infinity jegyeket is forgalomba hoz majd, 20 eurónak megfelelő értékben. Ezek minden Coldplay-koncertre kaphatók lesznek, azonban egy vásárló maximum két ilyen típusú jegyet vehet. Az Infinity jegyeket párban kell megvásárolni, azok ugyanis egymás mellé fognak szólni.
A koncertkörút állomásai a következők:
2024. JÚNIUS
- 8: Athén – Olympic Stadium
- 12: Bukarest – Arena Națională
- 16: Budapest – Puskás Aréna
- 22: Lyon – Groupama Stadium
- 23: Lyon – Groupama Stadium
2024. JÚLIUS
- 12: Róma – Stadio Olimpico
- 13: Róma – Stadio Olimpico
- 20: Düsseldorf – Merkur Spiel-Arena
- 21: Düsseldorf – Merkur Spiel-Arena
- 28: Helsinki – Olympiastadion
2024. AUGUSZTUS
- 15: München – Olympiastadion
- 17: München – Olympiastadion
- 21: Bécs – Ernst-Happel-Stadion
- 22: Bécs – Ernst-Happel-Stadion
- 29: Dublin – Croke Park
- 30: Dublin – Croke Park
Fontos kiemelni, hogy a turné szervezői a fenntarthatóságra is nagy hangsúlyt fektetnek. Ezt mutatja a Massachusetts Institute of Technology (MIT) jelentése, amely szerint a Coldplay jelenlegi turnéja koncertenkénti összehasonlításban eddig 47%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást produkált az előző, 2016/17-es koncertkörútjuknál. A szervezők továbbá ötmillió fát ültettek már el szerte a világon, ami megfelel az eddigi nézők számának. Ezen kívül a világkörüli turné hivatalos logisztikai partnere, a DHL is támogatja a zenekart a közvetlen károsanyag-kibocsátás csökkentésében.
A turnéval és a jegyvásárlással kapcsolatban további információkat a Coldplay, a Live Nation és a Funcode oldalán találhatnak az érdeklődők.
Borítókép: Anna Lee Media