A Cinema Niche április 26-án egyetlen alkalommal műsorára tűzi történetének első dokumentumfilmjét 3D-ben, angol felirattal. A Corvin Moziban vetítendő, Anselm című film Anselm Kiefer, korunk egyik legnagyobb hatású német képzőművészének alkotói folyamatába enged bepillantást.
Wim Wenders 2011-es Pina című, Pina Bausch koreográfusról szóló munkája után újra elővette a már-már feledésbe merült 3D-s kameráját, hogy belakja Kiefer műtermének monolitikus tereit. A főszereplő Hitler bukása előtt két hónappal született Anselm Kiefer, az ünnepelt német művész, aki hazája romjai között nőtt fel. Németország nemzeti mítoszai iránti vonzalmát a múlt és a jelen összefonódásában érjük tetten.

Ezzel párhuzamosan Wenders dokumentumfilmjében a film és a képzőművészet közötti határvonal is elmosódik.
A második világháború apokaliptikus hatású pusztítása még mindig lenyűgözi Kiefert, Wenders pedig mára már szokatlan módon, nagyszabású 3D-s technikával engedi megközelíteni a művészt legintimebb perceiben: hatalmas, szoborszerű festményeit lángvágóval hasítja, és olvadt ólommal fröcsköli le. A mellette álló asszisztens pedig egy vízsugárral áll mindenre felkészülve.
Wenders az 1970-es években a forradalmi német új film mozgalom első nemzetközileg elismert alkotói közé tartozott.
Az utóbbi években dokumentumfilmesként is elsöprő sikereket ért el,
így (az 1999-es Buena Vista Social Club zenekar történetével foglalkozó alkotását is beleszámítva) három Oscar-jelölést vitt haza a kategóriában. A Föld sója (The Salt of the Earth, 2014) a brazil fotós, Sebastião Salgado egyedülálló portréja, míg 2011-es Pina című filmje Pina Bausch legendás koreográfus munkásságának magával ragadó feldolgozása, Wenders pályafutásának egyik legemlékezetesebb darabja.
A program a magyarhangya és a Resident Art segítségével valósul meg.
Képek forrása: Cinema Niche