A bolond naplója.
A párizsi temető olyan, mint a kolozsvári
nálunk. Tele van halottakkal, a sírköveken
pedig nevek, évszámok és nevek. Emlékszem,
az ajtós filmben a legszebb jelenet,
amikor a kamera zuhan fák és sírkövek
között, és föl-fölvillant egy-egy évszámot
és nevet. Az eltűnt idő neve. Most csak
ennyire emlékszem. A barátnőtől kapott
térképről leolvastuk, hogy a szótárfordító
sírja kívül esik. Én leginkább a költő
sziklasírjára voltam kíváncsi, menyasszonyom
a pedagógus obeliszkjére. Nem vettünk
virágot, ő mégis mindenkinek vitt valamit.
Követ, fenyőtobozt, borostyánlevelet.
Melankólia
Terveztük hát az esküvőt.
Az első változat szerint
már házasok lennénk. Megvolt
a fiatal pap száma rég.
Levélben küldték meg tavaly.
Augusztus tizenkilenc.
Öregdiáktalálkozó.
Esztendők óta nem vagyok.
Azért a fiatal atya,
mert az öregnek lába nincs.
Egy esküvőn mozogni kell,
és mondani, igen, igen.
Akadnak másfél
Akadnak másféle filozófusok is, a
kik szerint nem jó a jó, mert kategó
ria, a jó épp olyan rossz, mint a
rossz, illetve azon túl mi van, a
morál hiánya, ha pedig meghal
az isten, valóban nem marad
más, mint az „esztétikai” tapasz
talat, szép a hiány, a halál gyö
nyörű, néha azt gondolom, jobb él
vezet lopni, mint kapni, ellopom
az oltárképet, mielőtt isten nekem
adná magát, piszkos arcú angyal.
Imádom ezt az Akadnak másfél-t, pompás. Én sem tudok feltétel nélkül szeretni egy ideát, ellopom belőle ami igaz, aztán megyek tovább. Így szép az élet. Miden jót kívánok Levente.