A Telekom fiataloknak szóló platformja, a MagentaKraft új szemlélettel törekszik az idősebb korosztályok kütyüsítésére. A #digitálisegészség című kampányuk fiatalokkal való együttműködésben szerveződött, amelynek égisze alatt egy videó is készült Mazzag Izabella rendezésében. Cikkünk szponzora a Telekom.
A Telekom 2020-ban a #digitálisegészség kampányában számos prevenciós célú ismeretterjesztő tartalmat alkotott. A social kampány utolsó részeként a MagentaKraft fiataljai azt a feladatot kapták, hogy saját nézőpontjaikat beleépítve készítsenek egy olyan edukációs tartalmat, amin keresztül akár a nagyszüleik is megértik, miért lehet hasznos például egy okosóra.

A krafterek egy workshop keretein belül saját minikutatásukat bemutatva, Pék Győző gerontopszichológussal és Mazzag Izabella rendezővel beszélgettek, ahol közösen döntöttek a film irányairól.
A fiatalok egyetértettek abban, hogy a filmnek a saját generációjukat kell megszólítani, amit aztán mindenki továbbvihet idősebb rokonai felé.
Fontosnak tartották azt is, hogy a lehető legegyszerűbb terméket mutassák be példaként. A fő üzenet a generációk közötti híd újfajta megközelítése és a digitális optimizmusra való ösztönzés volt. A krafterek közös workshop során rakták össze a film storyboardját, amiből kiindulva Mazzag Izabella megírta a treatmentet és megrendezte a videót.
Mazzag Izabella a következőket mesélte a fim készítéséről: „Mindenki meginterjúvolta a nagyszüleit az okoseszközökkel és a digitalizációval kapcsolatban, majd hívószavakkal végigszörföltünk azon, hogy mire van szüksége a nagyiéknak és milyen elemeket tartalmazzon a film. Ezután a Telekom és a DDB is szabad kezet adott abban, hogy milyen jelenetekkel, képekkel mutatom be a »problémát« és a közös jón alapuló megoldást. Ez a ritka alkalom lehetővé tette, hogy a film nyolcvan százalékát saját impulzusokból építsem fel, ami
nagyon megható és nosztalgikus élmény volt számomra, illetve a kész filmet látva nagyszüleim számára is.”
A rendező a Magenta filmfesztivál korábbi nyertese. A képi világnál erős inspiráció volt Wes Anderson munkássága. Kiszler Dani, a film operatőre és Izabella beleásták magunkat a reklámfilmekbe és kiragadták a szimmetriát, a színes és mintás látványvilágot, illetve a túlzó és karakteres jelmezeket. Kiemelkedő szerepe volt a technikának, hogy a korszakok leválasztása különböző kamerák különböző stílusával legyen bemutatva.
A forgatáson 16mm-sel, VHS-sel, digitális kamerával és telefonnal is vettek fel jeleneteket.
A videó a DDB kreatív ügynökséggel készült.