November 24. és 28. között rendezik meg a 19. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivált Budapesten. A gyereknek és a felnőtteknek szóló animációs filmvetítések között lesz virtuális valóság, vadnyugat, de a szervezők animációs játszóházzal is készülnek a legkisebbeknek.
Az Anilogue idén tíz egészestés animációs filmet tűz műsorra. Három rövidfilmes versenyblokkot nézhet a felnőtt közönség, a gyerekeknek pedig a játszóház mellett két vetítéssel is kedveskednek a szervezők. Bemutatkozik a portugál animáció múltja és jelene, jönnek az ultrarövid animációk,
jön a csaknem hajnalig tartó animált éj, ezen kívül a fesztivál tavalyi és idei legjobbjaiból is válogattak egy vetítésre valót.
A rendezők az Uránia Nemzeti Filmszínházban, az Art+ Cinemában és a Francia Intézetben várják az érdeklődőket.
Az Anilogue-ot az Európai Filmdíjra jelölt Farkasok népe nyitja 24-én 19 órakor.
Az ír Cartoon Saloon stúdió legújabb darabjának főszereplője Robyn, a fiatal vadásztanonc, aki édesapjával Írországba utazik, hogy segítsenek a helyieknek megszabadulni az utolsó farkasfalkától. A városfalon kívül eső, tiltott földek felfedezése közben a lány összebarátkozik a szabad szellemű Mebh-bel, aki egy titokzatos törzsből származik, melynek tagjai a szóbeszéd szerint éjszakánként farkassá változnak.
A fesztiválon látható itthon először Mamoru Hosoda legújabb filmje, a Belle – A sárkány és a szeplős hercegnő, melynek főhőse a 17 éves Suzi, aki próbál rátalálni önmagára. Miután regisztrál az „U” nevű virtuális világba, életre kelt egy másik ént, amely tökéletes ellentéte a valódinak:
az ötmilliárd felhasználóval rendelkező univerzumban ő Belle, a híres énekesnő.
Nagyvászonra kerül a Marona csodálatos kalandjai, mely egy kiskutya életét követi végig három gazdáján keresztül. A kedvenc háborúm a hidegháború idején a Szovjetunióban felnőtt rendezőnő gyerekkorát mutatja be.
A vadnyugat leghírhedtebb határőrnőjéről szól a Calamity, Jane Cannary gyermekkora, valós eseményeken alapul a Josep, mely két férfi párhuzamos történetét mutatja be a spanyol polgárháború alatt. Az Öld meg és hagyd el a várost pedig egy szürreálisan bizarr lengyel horror a ritkán látható, animációs különlegességekre is nyitott nézőknek.
A mozifilmek között három japán alkotást is láthatnak az érdeklődők. A tenger gyermekeiben egy fiú különös vonzalmat érez a nyílt víz és a vízi élet iránt,
a Hétnapos háborúban fiatalok lázadnak fel a felnőtt világ uralma ellen,
az Ongaku – A zenénkben pedig három tinédzser srác alapít minden tudás nélkül punkegyüttest.
November 27-én, szombaton a gyerekeket animációs játszóház várja, melyen a természetből vett tárgyak felhasználásával ismerkednek meg az animációs technikákkal és fedezik fel az animációs film készítésének eszközeit. A workshop a Calamity, Jane Cannary gyerekkora című film vizuális témáihoz kapcsolódik. A workshopot az Animációs Játszóház biztosítja, jelentkezni a Francia Intézet oldalán lehet.
Az Agência da Curta Metragem új generációs portugál animációs rendezők rövidfilmjeiből intenzív érzelmekkel teli válogatást állított össze
az Anilogue számára, mely áttekintést ad a portugál animáció fejlődéséről az elmúlt három évtizedben. A szekció az Art+ Cinema moziban tekinthető meg három részletben, november 24-én, 26-án és 28-án.
Szintén az Art+ Cinema ad vásznat az ötvennyolc ultrarövid, legfeljebb kétperces animáció kaleidoszkópjának a fesztivál zárónapján.
Az Animált éj évről évre közkedvelt programja a legelszántabb animáció-rajongóknak: szombat este három órán keresztül ámulhatnak három tematikus blokk (Erotikus animáció, Az élet fekete-fehérben és Animált horror) legfelkavaróbb kincsein az Uránia mozi nagytermében.
A részletes program az Anilogue Facebook-oldalán érhető el.
A borítókép forrása az Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál gyerekszekciója.