Zenészekkel beszélget a szintén zenész Egyedi Péter, akit az Óriásból, a Rájátszásból és a Mmamt nevű szólóprojektjéből ismerhetünk. A Szabadlábon podcastot nem négy fal közt, hanem egy olyan séta közben veszik fel, melynek útvonalát a vendég választja, a hallgató pedig hivatalos interjú helyett egy kötetlen magánbeszélgetés fültanúja lehet. A Bérczesi Róberttel készült hetedik epizód a KULTer.hu-n debütál.
A Szabadlábon podcastban Egyedi számára fontos vagy érdekes könnyűzenei figurák szólalnak meg, akikkel a házigazda könnyedebb, ugyanakkor bensőségesebb beszélgetéseket folytat. „Ezek nem interjúk.
A Szabadlábont egy kötetlenebb formátumnak szánom, ahol leginkább a beszélgetés kedvéért beszélgetünk és nem az aktualitások miatt.
Ahol a hallgató jobban megismerheti a vendég emberi oldalát, hiszen majdhogynem egy magánbeszélgetésbe hallgathat bele” – mondta Egyedi Péter a műsorról.
A hetedik epizódban Bérczesi Róbert volt Egyedi vendége, aki olyan történeteket oszt meg a hallgatókkal, amelyeket máshol eddig nem mesélt el. Bevallja, hogy nem szeret interjúkat adni, és csak azokat vállalja el, amelyeknek különleges apropója van – mint például ennek a sétának. „Ezt azért vállaltam, hogy sorra elköszönjek a húsz drogos évem helyszíneitől és elengedjem őket. Hogy a múlt maradjon a múltban, én pedig végre megérkezhessem a jövőbe, ahonnan származom.”
A Szabadság tér vonzáskörzetében tett séta során Bérczesi mesél élete legszebb évéről
(2000-ről, amikor elkészült az első hiperkarma-lemez), függősége kezdetéről („Én nem azért kezdtem el drogozni, hogy tágítsam a tudatom, hanem hogy kicsináljam magam. Meg akartam halni. Aztán látod, miből lesz a cserebogár.”), legnagyobb álmáról („Mindig is világhírű sci-fi író akartam lenni, aztán beleszerettem a Beatles történetébe. Nem a zenéjébe, a történetébe.”), és arról is, milyen volt gitárról basszusgitárra váltani a hiperkarma előtti zenekarában, a BlaBlában.
„Mint minden gitáros, én is pengetővel basszusgitároztam. A váltástól még kispálosabb lett a zenekar felállása és a hangzás is. Lovasi is pengetővel basszusgitározott, hasonló stílusban. A basszusgitár mellé, mivel sokszor dallamokat játszok, mintha szólóznék, nehezebb énekelni, mintha ritmusgitároznék. Kevesebb a húr, de nehezebb a függetlenítés. Ma már nem tudnék eljátszani egy BlaBla-számot se basszusgitáron,
de akkor elég virtuóz módon nyomtam.”
Az egyórás beszélgetés javában izgalmas helytörténeti sétára invitálja a hallgatókat, Bérczesi részletesen beszámol élete fontos helyszíneiről, köztük a Lugas étteremről („Itt ettük az óriásira klopfolt hússzeleteket és itt találkoztunk a dílerekkel.”), a Révai közről („Itt volt egy jó kis próbaterem a pincében. A Pamut nevű szabadidő-zenekarban zenéltem, én voltam a beugró gitáros. A nagy slágerünk, a Képzeld el az Imagine és Petőfi Sándor Egy gondolat bánt engemet című versének a keresztezése. Jó kis banda.”), és a hol jobb, hol rosszabb albérletekről („Amilyen nevű utcában laksz, az meghatároz.”),
köztük a Bajcsy Zsilinszky utcai bulipecóval
és a Fehér Hajó utcai lakással („Annak úgy lett vége, hogy a főbérlőnő beköltözött a konyha mögötti fészerbe, és éjjel-nappal bömböltette a lakodalmas zenét. Meg voltunk győződve róla Pitével, hogy ő az ördög maga. El voltunk maradva a lakbérrel, és túszul ejtette a mikrohullámú sütőmet és az evőeszközeimet is, amik nála is maradtak. Aztán persze kifizettük az adósságunkat.”).
A podcast először a KULTer.hu oldalán hallgatható meg, de augusztus 12-től elérhető lesz a YouTube-on, Spotify-on és minden fontosabb online felületen. A műsor során említett legfontosabb dolgok listája is elérhető a YouTube-videó leírásában. A Szabadlábon kéthetente jelentkezik új részekkel.
A podcast az NKA Hangfoglaló kollégiumának támogatásával jött létre.
Hozzászólások
A hozzászólások le lettek zárva.